Fagets beskrivelse
Fra studieordningen for Æstetik go Kultur 2009
Hentet herfra
Den studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder
• Færdighed i selvstændigt og kritisk at afgrænse, oparbejde, undersøge og behandle et emne inden for fagets genstandsområde • Specialiseret og teoretisk reflekteret viden om specialets genstandsfelt, herunder kendskab til relevant forskning og færdighed i søgning, udvælgelse og vurdering af relevant information • Færdighed i reflekteret anvendelse af relevante videnskabelige metoder • Færdighed i at formidle, analysere og syntetisere store stofområder og komplekse problemstillinger i en akademisk form • Færdighed i at forholde sig reflekterende og diskuterende til eget udgangspunkt, egen proces og egne resultater Gennem arbejdet med specialets problemstillinger skal den studerende erhverve sig følgende faglige og sociale kompetencer • Evne til selvstændigt at kunne planlægge og gennemføre en stor arbejdsopgave inden for en given tidsramme • Evne til at arbejde selvstændigt, systematisk og dybtgående på et videnskabeligt grundlag • Evne til at strukturere egen læring, at analysere allerede opnåede kvalifikationer samt at anvende og videreudvikle disse • Evne til at opsøge og generere ny viden i en reflekteret, innovativ og målrettet proces samt at anvende denne produktivt i fx offentlige diskussioner eller erhvervssammenhænge | ||||||||||||||||||||||
Modulet består af følgende prøver: | ||||||||||||||||||||||
1. Speciale | ||||||||||||||||||||||
Formål:
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende • demonstrerer færdighed i selvstændigt og kritisk at afgrænse, udforske og formidle et emne inden for fagets genstandsområde • reflekteret og produktivt udvælger, anvender og vurderer relevante informationer, teorier og metoder • under inddragelse af relevant forskning demonstrerer en dybtgående viden om specialets genstandsfelt • demonstrerer færdighed i at analysere og syntetisere den valgte problemstilling i en relevant, akademisk argumentationsstruktur • selvstændigt kan vurdere og reflektere over specialearbejdets begrænsninger, perspektiver og evt. konkrete anvendelsesmuligheder | ||||||||||||||||||||||
Undervisningsform:
Til specialearbejdet knyttes en fast vejleder. Specialearbejdet foregår under individuel og/eller gruppevejledning. Efter behov udbydes der specialeseminarer og/eller etableres specialegrupper. | ||||||||||||||||||||||
Undervisningssprog:
Dansk | ||||||||||||||||||||||
Kursusbeskrivelse:
Specialet består af en selvstændig afhandling om en selvvalgt problemstilling inden for fagområdet, herunder inden for den studerendes individuelle toning af uddannelsen. | ||||||||||||||||||||||
PRØVEFORMER | ||||||||||||||||||||||
1 |
|
1 kommentarer:
Ok, ikke så pænt. Bare for info's skyld.
Send en kommentar
Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]
<< Start